Message with a view

23 augustus 2022 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Denkend aan Holland, zie ik breede rivieren; door oneindig laagland gaan. Rijen ondenkbaar ijle Populieren, schreef Marsman ooit. Leuk, maar die herinnering aan die breede rivier wordt ineens een opgedroogde beek als jullie zien waar dit bericht geschreven wordt.

Imagine… van die schattige Adirondeck stoeltjes, waar wij er ook twee van hebben en die op onze huwelijksreis óveral opdoken. Die. En dan van die groen-rood gestreepte bergen, beboste dalen en in de verte het plateau van de South Rim… Het enige dat mij op dit moment van het enorm indrukwekkende natuurverschijnsel The Grand Canyon scheidt, is een klein muurtje, zodat ik niet naar beneden kan kukelen. Dit wordt dus met recht ‘a message with a view’.

Voor mensen met zonder imagination, klik gewoon op de foto die Alwin heeft gemaakt, haha.

Voordat we hier terecht zijn gekomen, hebben we nog wel het een en ander meegemaakt! Maar dat vermoeden hadden jullie al.

Nou, na een goede 1e nachtrust in Vegas en ontbijt in het casino, zijn we eerst met onze missing hoedenplank aan de slag gegaan. Bij navraag konden we de auto, als we wilden, gewoon omruilen. Geen punt. Mensen doen dit ook als ze de kleur niet zo mooi vinden. Oké… Welcome to America… Nou, wat doen we dan? Alle SUV’s hebben dit euvel, dus schieten we er iets mee op? Nee, niet echt. Of een totaal ander model met bijbehorende kosten. Ook geen lekker vooruitzicht. En toen kreeg Alwin een briljante ingeving!! Of ik dit EXPLICIET wilde vermelden. Uiteraard!

De hele auto heeft geblindeerde ramen en als we nu de ‘plank’ die op het reservewiel ligt, op de tassen leggen, zie je he-le-maal totally niks meer. Zo gezegd zo gedaan, en het werkt! Dus… we (lees: ik) konden met een gerust hart op pad. Je ziet op parkeerplaatsen ook auto’s zonder probleem met het raam open, wat aangeeft dat het veilig is. Voor mij wel een fijn idee.

Terug in het hotel, nog even binnengespiekt bij zo’n wedding chapel en toen we onze spullen wilde ophalen, zag ik Alwin ineens in de verkeerde lift verdwijnen… elke zoveel verdiepingen heeft z’n eigen lift en Alwin stapt gewoon ergens in om vervolgens God weet waar uit te komen… Je bent niet de enige als je aan The Hangover moet denken nu. Ik zag me ook al met een of andere drugsbaron onderhandelen op zo’n verlaten plek ergens in de Las Vegas dessert. Maar goed, hij heeft de weg zonder kleerscheuren naar beneden weten te vinden en we kunnen op pad! Op naar Zion NP (national park).

Alles ging soepeltjes. Onderweg nog wat boodschappen gedaan en heerlijk geluisterd naar ‘Utah’s best country’ op radio station 99.9, onze vaste zender nu. Country hier voelt door die canyons hetzelfde als smartlappen bij een rondvaart door Amsterdam en beschuit met muisjes.

Uiteindelijk de auto geparkeerd in een dorpje in de buurt om de shuttlebus te pakken, om in de volgende shuttlebus te stappen die ons het park rondrijdt. “Is dit in al die parken zo?” vraagt Alwin. “Yep, dit gaat overal zo”. Amerikanen zijn niet heel erg ondernemend ofzo. En oké, die paar malloten die we met 38 graden op de fiets tegenkwamen, zijn niet wijs!! Serieus, wie gaat er nu met die temperatuur überhaupt iets sportiefs ondernemen!? Pffff…. tsssss…… wij hebben dan ook gekozen voor de wandeling ‘Grotto trail’ van 20 minuten. Ik heb mijn kruisje eerder al verdiend en Alwin had ook last van iets. Knieën of rug ofzo. En eerlijk is eerlijk zó bijzonder vonden we het nou ook weer niet.

Dat veranderde toen we van Zion naar Kanab gingen met de auto. Spreek uit Ku-nèèèb, een echt Western dorpje. Wij met Google Maps rijden om meteen voor de ingang van Zion uit te komen. Huh!? Dit was toch afgesloten voor auto’s? We mochten wel door en holy canoly wat we toen te zien kregen!! WoW!! Check de foto’s en filmpjes and I rest my case.

For now… morgen onze belevenissen uit Kanab en onderweg naar The Grand Canyon. Het kan zijn dat het overmorgen wordt, want hier in de natuur is alleen ‘mwah WiFi’ bij de supermarkt. We zijn dus echt back to basic, maar iedereen die ons kent weet: toch stiekem wel de luxe versie dan 😉

*Foto’s kunnen vanaf hier niet gedownload worden, dus zet je schrap als we zometeen weer in Las Vegas zijn!!*

1. Stephanie:
    27 augustus 2022
    Geweldige verhalen, weer! Blijf zo doorgaan, ik geniet ervan. Vooral die hoedenplank… Niemand die daar iets onder verwacht… 🤣🤣🤣
  2. Corona:
    29 augustus 2022
    Aa zo leuk om te lezen! Geniale oplossing voor de hoedenplank hihi