De vleermuis die geen vleermuis was - dag 15 Minca

1 september 2023 - Minca, Colombia

Ja, inderdaad. Gisteravond vinden we wéér poep in onze badkamer. Na wat gemopper, want ze zouden die vleermuis toch weghalen… maar naar bed en voor het ontbijt weer naar de receptie. De stank vannacht was wederom niet te harden!

Eerst 1000 maal excuses dat ze niet waren geweest en binnen 2 minuten hadden we het vleermuizen-bestrijdingsteam van Minca in onze kamer. Waar die dan zat, want als ze in een hutje binnen zitten, dan hangen ze meestal op de kop in de nok.

Nee, daar zat die van ons niet. Die zat bij de badkamer. Kijk, dit zijn de keutels en hier recht boven moettie dus zitten. Klinkt logisch, vond iedereen, maar toen de opper-vleermuizen-bestrijder de keutels zag, zei hij “ooooohhh, maar dat is geen vleermuis, dat is van een hagedis”.

Oké… Blijken die keutels exact op elkaar te lijken 😳 Dat moet je ook maar net weten… Dus, wij hebben vanmorgen vóór het ontbijt in het college ‘jungle voor dummies’ al geleerd dat 1. die keutels op elkaar lijken, maar dat 2. een vleermuis zich wél laat zien en in de nok hangt en 3. een hagedis zich dus niet laat zien en door het riet van het dak kruipt. Dit beest is gewoon ook niet te vangen -zucht-.

Check, die hagedis blijft en blijft schijten, maar waar komt die stank dan vandaan? We hebben vandaag trouwens ontdekt dat zo’n beestje van pak h’m beet 25 centimeter net zulke stinkscheten kan laten als Alwin en ik bij elkaar. Of een aantal van jullie 😜 Maar dat was dus niet wat we roken. Onze kamer bij ons bed stonk écht naar een soort kattenpis. Heel smerig.

Om een lang verhaal kort te maken: we weten met z’n allen nog steeds niet waar het vandaan komt, maar vannacht ligt er iemand anders in de stank. Wij hebben een ander hutje gekregen 😉

Na ons ‘toch niet vleermuizen maar hagedissen avontuur’ zijn we hier naar die rivier gelopen naar een paar watervallen waar Minca bekend om is. De grote toeristische waterval hebben we gelaten voor wat het is. Dat was weer een hele onderneming met 5 uur lopen enzo en daar hadden wij en de knie van Alwin geen zin in.

Dus, deze keer gewoon bij de ‘hoofdweg’ naar links, een keer naar rechts en half uurtje rechtdoor. Die wegen zien er hier óveral uit alsof er net een aardverschuiving of modderstroom is geweest, dus onze spieren worden hier ook bij kortere wandelingen meer dan voldoende geprikkeld.

De beloning mocht er wederom zijn! Een heerlijke frisse poel met een kleine waterval. Nadat een zeker iemand een keer in Brazilië bij de Iguazu watervallen is geweest, is alles wat daarna komt een ‘klein pisstraaltje’ uiteraard, maar ik vond het prima op die gladde keien en het was gewoon lekker verfrissend.

Onderweg kwamen we ook nog een accommodatie tegen die supermooi wordt. Alleen, het bouwproject is anders dan dat we dat in Nederland kennen. Ze waren aan de ene kant nog flink aan het metselen en timmeren en aan de andere kant lag er al iemand aan het zwembad en stonden er al van die schattige stoeltjes op het terras. Het restaurant was nog niet af ofzo en vervolgens keken we een kamer binnen waar ze nog bezig waren, waar dan een bouwvakker lekker even op de nieuwe bank lag uit te rusten, haha. Waarschijnlijk krijgt de plek nu al gewoon via TripAdvisor een 5 sterren beoordeling. Welkom in een ‘anders’ georganiseerd land, haha.

Eenmaal weer terug bij onze accommodatie hebben we weer rustig aan gedaan en heerlijk in een hangmat gehangen. Het zweet droop weer van ons snoetje. Dat je op een gegeven moment denkt, “er zit hier iemand in de buurt en die stínkt me toch naar zweet” en dat je dit zelf dan bent, haha. Dan is het echt tijd om even af te spoelen onder de douche en snel een duik te nemen!

Morgen reizen we weer verder. Daar ben ik niet rouwig om! Alwin heeft net geteld en ik heb tussen 20 en 30 beten van een heel klein vliegend beestje. Net effe 5 minuten buiten kletsen met uitgewerkte DEET en hoppetee… ik had er weer een paar bultjes bij. Het ergste is: Alwin heeft niks! Nada. NUL. Noppes -zucht- 😳 Ik ga nog even wat DEET en Azaron smeren, haha.

1. Carolijn:
    2 september 2023
    Jeetje! Vleermuis, hagedis, beestjes die bijten. Wel een beetje pech. Ik zie jullie al helemaal voor me 😉. Lang leven de jungle. Ondanks dat zitten jullie wel in een prachtige omgeving. De foto’s van de afgelopen dagen zijn zo mooi. En bij die hitte moet je soms heerlijk relaxen, de hangmatten zien er erg aantrekkelijk uit. Goede reis weer naar jullie volgende plekje!!
  2. Inge:
    2 september 2023
    Hahahaha wat een avonturen! Ik geniet er elke ochtend van! Suerte con el siguiente destino, solo puede mejorar!
  3. Alwin en Cécile:
    6 september 2023
    Kan nu zeggen dat het een stuk beter is geworden qua locaties… 😅
  4. Willy:
    2 september 2023
    Mooie ervaring weer. Zo leren wij nog wat van jullie over vleermuis poep dat van hagedis is hahahah
    En niet vergeten om te blijven drinken 🥂😁