Harry de Walrus en de slome luiaard - dag 22 Barú

8 september 2023 - Barú, Colombia

That’s us.

Gisteren zijn we uiteindelijk uitgekomen op een dikke 6500 stappen en vandaag tikken we ook de 6000 aan… Geen idee hoe en wanneer, maar de iPhone stappenteller liegt niet, toch!?

Voor ons idee hebben we vandaag nóg minder gedaan dan gisteren. Kan dat? Ja, dat kan! Ik was vanmiddag zelfs te lui om zelf te zwemmen en heb me een rondje laten drijven door Alwin. Je weet wel, dat jij niks doet en drijft en de ander, Alwin, rondjes door het zwembad loopt. Heerlijk!

We zijn vandaag wel in tegenstelling tot gisteren begonnen op het strand. We hadden een heerlijk bedje en om een uurtje of 10 komen er vier van die uit de kluiten gewassen speedboten aan waar zo’n mannetje of 30 tot 40 voorop kunnen zitten. En die zaten er ook!

Dit hadden we al eerder gezien, maar je kunt dus een dagtrip boeken naar hotels hier in de buurt. Dan mag je gebruik maken van het strand en de faciliteiten en is er ook een lunch. Om een uurtje of drie in de middag gaat het hele spul weer de boot op terug naar Cartagena.

Gisteren was het heel rustig en nu liggen we om kwart over 10 hoppetee tussen zo’n mannetje en vrouwtje of 150. Vooral vrouwtjes trouwens. We kregen het idee dat het vooral een leuk uitje is voor vriendinnengroepjes van 60+ van de klaverjasclub ofzo. Zie het filmpje: ook zij doen aan Insta 😂

Als hotelgasten hebben we echter ook andere faciliteiten, waaronder een eigen zwembad en dus een eigen activiteitencommissie. We zijn vanmorgen het gesprek aangegaan en er is nog veel progressie te boeken, zullen we maar zeggen.

Het gaat namelijk zo: op de website wordt vanalles aangeboden. Superleuk! De daggasten komen en er is reuring bij de snorkelbalie en een hele boot vol gaat gezellig op pad. Uitgelaten komt het spul begin van de middag weer terug. We zetten erop in dat zij ook een ‘normale’ prijs hebben betaald.

Bij de ‘hotelgasten balie’ zitten twee man verveeld op hun telefoon en loopt één kerel de hele tijd rond of je mee wil naar die mangroves met zonsondergang enzo. En dat kost dan € 400+. We hebben vanmorgen gevraagd of we ook met een groep mee konden. Serieus, we werden aangekeken alsof ze water zagen branden, want dat was toch écht niet de bedoeling.

“We vinden het met een groep leuker”, hebben we nog geprobeerd, maar nope, geen sjoege. Misschien… bij godsgratie… is morgen een chico waar we mee samen kunnen gaan. We kregen wel korting, 10% uit mijn hoofd, maar goed, dat zet ook geen zoden aan de dijk…

We snappen nu ook waarom het bij ‘onze’ activiteitenbalie echt muisstil is op de geluidjes uit de telefoon na… We zitten op een superfijne plek, met vriendelijk personeel, goede bedden enzo enzo, maar zoals gezegd, is er bij activiteitencommissie nog wel wat winst te behalen. Letterlijk en figuurlijk.

We hebben besloten om daarom lekker te lezen, relaxen, toch nog onverwacht aan de 5000+ stappen te komen en gezellig spelletjes te doen. We hebben ontdekt dat ik beter ben in Yathzee en Alwin in Rummikub. We kunnen ook nog een potje kaarten, dus wie doet ons wat!

En… niet onbelangrijk we houden vast aan ons motto ‘a cocktail a day, keeps the doctor away’.

Wij gaan weer wat stappen maken naar het restaurant. Waar we onder het genot van de Colombiaanse Kenny G vast weer wat lekkers voorgeschoteld krijgen. Gisteren onder het genot van behoorlijk wat onweer. Dit was aan de andere kant van de zee, dus kon geen kwaad, maar was heel apart.

Vanmiddag hebben we trouwens nog wat nieuwe smaken op. We hadden een sapje van Corozo, een soort kers lijkt het wel en Alwin had een toetje met tamarinde. Dit proefde precies zoals die rode zure matten die we op school wel kochten voor tien cent per stuk, geloof ik. Van die platte dingen waar je hele gezicht van vertrok. Dit hadden Alwin en ik vanmiddag ook, haha.

Last but not least, beginnen we toch maar alvast langzaam in te masseren dat we met de laatste verhaaltjes bezig zijn… Het weekend zijn jullie nog gecoverd zo ‘s morgens bij de koffie, maar dinsdag volgt dan toch écht de laatste…. -zucht-

Oja, we krijgen vragen over die leuke Colombiaanse muziek. Colombia classics op Spotify is heel leuk met vanalles wat en als je ‘Colombia’ zoekt op Spotify, kun je kiezen uit nog meer. We zullen morgen nog wel wat meer over de muziek vermelden, maar dan hebben jullie bij de tweede koffie deze zaterdag in elk geval al een leuk deuntje 😉