🎵 Feeling hot hot hot 🎶

27 augustus 2022 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Gisteren 3 verhaaltjes, vandaag weer eentje, jullie worden wel verwend 😉

Wij ook hoor! We hadden namelijk nog niet vermeld dat we in Las Vegas een upgrade in het hotel hebben gekregen voor iets waar ik me nooit voor heb aangemeld. Je kent het vast, dat je mailtjes krijgt van het een of ander en denkt “hmm, spam, gooi maar weg”. Nou dat dus. Maar… toen we gingen inchecken zegt die incheck-meneer: omdat je member bent van blablabla krijgen jullie een gratis upgrade. Oké, prima! De kamer was inderdaad helemaal goed, haha.

We hebben er toch maar liefst 2 nachten van genoten voordat we de dreunende beats buiten onze kamer vaarwel zeiden om ons volgende avontuur tegemoet te rijden: Death Valley.

Het is twee uurtjes rijden van Las Vegas naar Furnace Creek, één van de twee nederzettingen in Death Valley. Zoals gezegd vertrokken we met 39 graden op de thermometer. Jullie hebben in ons filmpje gezien dat we de moed er goed in hadden 😉 Zeker nadat we wisten dat onze locatie weer bereikbaar was en we ook wat sightseeing konden doen.

Vorige week kwamen we er namelijk achter dat er ruim twee weken geleden flinke overstromingen zijn geweest in Death Valley. Het héle park was overstroomd! Ze hadden in 1000 jaar niet zoveel regen in 1x meegemaakt! Wat normaal in ruim 2 jaar valt, is nu in 2 uur gevallen en omdat er geen vegetatie of wat dan ook is, zijn er rotsen en god-weet-wat naar beneden gedenderd. Het park is gewoon een tijdje gesloten geweest zelfs, omdat de wegen niet berijdbaar waren.

Gelukkig hebben ze het grootste deel binnen een week weer op kunnen ruimen, waardoor wij nu alleen de restjes zagen en bijna alles weer toegankelijk was.

Dus, wij op naar Death Valley! En met elke meter die we dichterbij kwamen, zagen we ook de temperatuur oplopen. Zouden we dan boven de 40 graden uitkomen? We zeiden nog gekscherend: “je zult maar trouwen in deze hitte” 😜 En het liep verder op, inderdaad boven de 40 graden. En de 41… en 42… en 43… 44… 45… tot we op de parkeerplaats stonden bij onze accomodatie en we de 47 graden aantikten. “Poeh poeh wat is dit heet!” denk je dan. Maar… toen waren we er nog niet. Om te checken waar we wel en niet mochten komen, moesten we ook even langs het visitor center en daar zagen we voor onze ogen de thermometer de 49 graden Celsius / 120 graden Fahrenheit aantikken. Serieus waar! Check de foto!! Dachten we eerder dat het bloody hot was. Not dus.

Wow, we waren he-le-maal onder de indruk… Snel het zwembad in om af te koelen, haha. We waren voorbereid op een tsssss geluid als je er in springt, maar het water was gewoon lauw! Ook nog nooit meegemaakt. Dan maar even gewoon je handen onder de koude kraan. Dat ging zo: “er komt warm water uit de kraan.” “ Misschien moet je de andere kraan pakken. Zijn ze omgedraaid”. “Oké.” -stilte- “Daar komt ook warm water uit”. “Huh!?” Uit beide kranen kwam dus warm water en we hebben allebei voor het eerst een ‘kouwe douche’ genomen, haha.

We wilden begin van de avond dingetjes gaan bekijken, ‘want dan zou het vast wel wat afgekoeld zijn’. Inderdaad tot 47 graden en toen wij de moed hadden verzameld om in de auto met airco te stappen, zien we een hardloper voorbijkomen. Of’tie gek is ofzo!? Koekwaus man! Je gaat toch niet met 45+ graden hardlopen!! We hebben h’m nooit meer teruggezien. Misschien is het nu ook zo’n skeletje die ze op t-shirts zetten, haha. Ook hier is een foto van.

Weer bijgekomen van iets wat we nog niet eerder hadden meegemaakt, gingen we op pad naar Badwater Basin, het laagste punt van het westelijk halfrond volgens onze Amerikaanse vrienden. Prima.

Eenmaal daar aangekomen, zien we dat het daar waait. “Oh lekker”, dachten we. Effe wat frisse koele lucht. NOT!! De wind was nog warmer dan als het niet waait. Ook dit hadden we allebei nog nooit meegemaakt en hier moesten we aan denken:

alsof je tegen een verwarming staat, maar dat kan niet want het beweegt. Een föhn, maar dat kan ook niet, want je voelde het óveral. Uiteindelijk hebben we besloten dat het voelt alsof je voor een draaiende vliegtuigmotor staat. Je voelt óveral hete wind, het is uitermate onaangenaam, maar je kunt er niet van weg lopen. Pffffff….. 🥵

We zeiden tegen elkaar: “wie gaat er nu dingen bekijken met 45+ graden?” Wij dus. De foto’s zijn leuk geworden en we zeiden ook tegen elkaar dat je hierop gelukkig de temperatuur niet kunt voelen. Alwin vraagt net om toe te voegen dat we dit dus voor jullie, onze fans, over hebben. Het leven van een socialite is met tijden best hard werken.

Al met al hebben we ook dit avontuur tot een goed einde gebracht en volgen er nog 3 FAQ’s over vragen die we krijgen:

1. Hoe is het met de rug van Alwin? - De eerste dagen wel last gehad, maar nu gaat het best goed. Elke dag oefeningen, extra oefeningen voordat we de auto instappen en rust nemen tussendoor.

2. Hoe staat de Dollar ten opzichte van de Euro? - De stand is voor ons eigenlijk gewoon k*t. In 2021 kreeg je nog $1,21 voor €1 en nu is het $0,99 voor €1.

3. Hoe is het voor Cécile om het rondje voor de tweede keer te doen? - Prima! Sommige dingen zie ik inderdaad voor de tweede keer, zoals Death Valley, maar ik zie ook een hoop nieuwe dingen, zoals de north  rim van The Grand Canyon. Los hiervan, hebben we het heel fijn samen en maken we van elke dag een feestje. Maar dat wisten jullie al, haha.

Inmiddels zitten we op onze nieuwe locatie en is het weer een stuk koeler met zo’n 37 graden 😉Morgen weer op naar een nieuw avontuur, dus stay tuned!