🎵 Viva las Vegas 🎶 - part 1

26 augustus 2022 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Nou, na de serene rust van The Grand Canyon is onze volgende stop Las Vegas. Na met 13 graden te zijn weggereden, komen we met 39 graden aan. Dus wat doe je dan: meteen even het zwembadje induiken. Heerlijk! Alleen typisch dat met 39 graden, en da’s in Las Vegas echt geen uitschietertje, nergens een parasol te bekennen is. Je kunt een overdekte cabana (lees: een loungebank onder een tentdoek) huren voor $350, maar bij een gewoon bedje is de parasol ver te zoeken. Wij hebben dus maar net als de rest de hele tijd in het water gehangen.

‘s Avonds een beetje opgetut en een keer geen makkelijk zittende wandelkleding, maar gewoon wat leuks aan om ‘downtown Vegas’ te gaan verkennen. Waar we de 1e nacht een hotel op The Strip hadden, hebben we er nu eentje op de plek waar het ooit allemaal begonnen is, bij de oude casino’s downtown.

En als je daar bent, dan móét je ook naar Fremont Street. Deze vervallen ‘gokstraat’ is helemaal gepimpt. Er is een koepeldak overheen gebouwd waar een lichtshow onder is, er is muziek, kortom genoeg te beleven! En dat hebben we geweten, sodeju!

Wij dus naar het overdekte gedeelte en we komen wel wat gespuis tegen, maar goed. Eenmaal ónder die koepel lijkt het net of de Wallen in Amsterdam op lopen. Een mengeling van toeristen, half ontklede dames en heren, junks, dronkelappen, wappies die een beetje de weg kwijt zijn, security, je komt het er allemaal tegen! We hebben onze ogen uitgekeken.

Van blote tieten tot The Chippendales en iedere vrijgezellenparty die The Hangover wil nadoen. Da’s een lastige zin voor de autocorrect, die wil iedereen naar Hannover sturen in plaats van dat vrijgezellenfeest.

Maar goed, stel je voor: ik als een malle alles filmen en vastleggen en Alwin die als een bodyguard om me heen drentelt. Het was niet link, maar er waren genoeg momenten om gerold te kunnen worden en met een echtgenoot die graag de boel ‘scant’ en als het nodig is zijn vechtsport skills laat zien, hadden we een goede taakverdeling.

Genoeg over Fremont Street: filmpjes zeggen meer dan 1000 woorden…

Uiteraard hebben we deze keer ook uitgebreid The Strip bekeken, maar voordat we deze taak op ons hadden genomen, zijn we eerst naar een Elvis show geweest. Hi-la-risch!! ‘s Morgens bij het ontbijt wat tips over de stad doorgenomen en zo kwamen we bij een website waar je kaarten voor Las Vegas shows me’veul, heul veul korting kunt kopen. In New York is dit ook zo. Dus wij een leuk showtje uitzoeken.

We zijn een paar weken geleden naar de Elvis film geweest en ‘when in Vegas do like the Veganezen’ oftewel ‘be like Elvis’, wat maakt dat wij voor de enige echte Elvis tribute show hebben gekozen. En daar hebben we geen spijt van gehad!

Bij het kopen van de kaartjes zag de plattegrond van de zaal er raar uit. Er stonden ‘rondjes’ tussen de stoelen. Wij twee plekjes aan een ‘rondje’ gereserveerd en met onze Uber -nog nooit zo’n taxi gehad- naar de show.

En toen liep de boel weer vast…

Onze na-Vegas locatie is nog een tikkeltje warmer dan Vegas zelf en onze apparatuur vindt dat niet zo gezellig.

Hoe de avond afloopt + filmpjes van Fremont Street en The King volgen vanaf onze volgende locatie, dus you know it: stay tuned! En geniet van jullie zondag.

Wij hebben zondag een reisdag, dus wanneer ‘part-II’ volgt, durf ik niet te zeggen.

1. Marko Dijkstra:
    Dit kan toch niet !!!

Graag een beetje objectief schrijven !!!! 😉😂
  2. Alwin en Cécile:
    28 augustus 2022
    Marko, je weet dat als het over Alwin en vechtsport gaat, elke vorm van objectiviteit ver te zoeken is.
  3. Stephan en Mariëlle:
    28 augustus 2022
    Ik lees nergens dat er een gokje gewaagd is. Je kunt natuurlijk niet in Vegas geweest zijn en niet, al is het maar 1x keer, een slinger aan een speelautomaat hebben gegeven. Voor het zelfde geld had je gewoon de reis terug verdient 😉
  4. Alwin en Cécile:
    28 augustus 2022
    Het zou kunnen zijn dat je iets te voorbarig bent met betrekking tot het gokje wagen… Daar kan ik nu nog niks over zeggen, maar hou part II in de gaten 😉
  5. Margret:
    28 augustus 2022
    Haha, qat een heerlijke blog weer 😂 Leest dat jullie enorm aan het genieten zijn ❤️😘
  6. Alwin en Cécile:
    28 augustus 2022
    We hebben het fijn hier! En goed om te horen dat jullie meegenieten 😊
    Van Alwin moet ik melden dat we een top-vakantie hebben!!