Ons bezoek aan Martha’s Vineyard: kleddernat tot op je gat

7 augustus 2019 - Mashpee, Massachusetts, Verenigde Staten

**Announcement**

1. De foto’s van Adirondack zijn ook bijgevoegd.

2. Er is ook een minuutje film geüpload.

Vandaag zijn we naar Martha’s Vineyard geweest. Wellicht dat iemand het kent, het is een plek waar de rich & famous hun buitenverblijf hebben. En wat voor een verblijf! Stel je hebt nog een keer een paar dollar over, dan is dit een mooie plek voor een tweede stulp. Of derde of vierde.

We hadden bedacht om een fiets te huren op het eiland. Het is er fietsvriendelijk en een beetje beweging kan geen kwaad. We eten niet heel erg vet, maar laten we zeggen: we nemen het er van. Ik vroeg me net hardop af of mijn trouwjurk na anderhalve week nog zou passen... Ik gok van wel, maar hij zit toch een beetje ‘anders’.

Anyway, wij dus vanmorgen met de ferry naar het beroemde Martha’s Vineyard. Fietsje gehuurd, een e-bike, want dan konden we net wat verder -ok, en het waren nog de enige fietsen die ze hadden-. Vol goede moed gingen we op pad. Als Nederlanders hoefden we geen helm op godzijdank! Wij Nederlanders hebben ook fietsen met spatborden. Hier in een niet-fietsland hebben ze dat niet. Het had geregend, en nog geen 200 meter verder roept Alwin “jouw witte t-shirt is van achteren niet meer wit”.  Hij heeft dus voor mij een foto gemaakt om de schade te checken. Niks meer aan te doen, dus ik met een bruine streep van kont tot nek verder.

Het fietsen ging lekker en bij dorpje 1 waren we wel toe aan koffie. En toen... begon het opnieuw te regenen. Koffie werd lunch en dan nog maar een keer koffie. We hebben alles van de databundel opgebruikt, om toch af en toe even te kijken of het nog een keer op zouden houden met regenen vandaag... We wilden wel graag het eiland zien en ik dan ook graag die joekels van huizen!

Je bent Dutch en geboren op een fiets of niet, dus op een gegeven moment zijn we toch maar weer gaan fietsen; regen of geen regen. Na één blik naar elkaar -meer heb je als pas getrouwd stel niet nodig- besloten we echter als een malle terug naar de fietsverhuur te rijden. Zeik- en zeiknat waren we en later bleek die ene blik bij allebei gewoon ook zeiknat ondergoed en sokken te betreffen.

Fietsjes ingeleverd, ferry weer op en naar huis! Maar... waar hadden we ook alweer de auto geparkeerd!? De parkeerplaats voor de ferry is net als alles hier heel groot. Ik zeg HEEL groot. We moesten op de heenweg opschieten voor de shuttlebus die ons naar de ferry bracht, dus in de haast zijn we een vast ritueel vergeten: een fotootje maken van de plek waar de auto staat.

Dus -zucht- ergens tussen L en M -dat zei de buschauffeur godzijdank nog bij vertrek- moest onze grijze Nissan Altima met Maryland kenteken staan. Nu is zo’n Nissan een veel verhuurd type auto en is de rest van de parkeerplaats gevuld met van die slagschepen waar je niet even over heen kijkt.

Iedereen loopt gewoon naar zijn auto en rijdt weg en wij -zucht- hebben nog pak h’m 15 minuten lopen zoeken. Gelukkig begon het ondertussen wel weer te regenen en liggen we nu allebei fris gedoucht met óveral kleren die moeten drogen, te relaxen.

Morgen nog een boottrip. Nummer 4 inmiddels. Misschien iets te maken met een huwelijk(sboot)!? Wat we gaan doen met die boot!? Stay tuned.

En.... rapapa rapapa ronde 3 van de pubquiz:

Actualiteit

1. Deze week waren vreemde verkeersboetes in het buitenland in het nieuws. Wat mag je WEL doen in Spanje? A je vrouw een zoen geven B met je arm uit het raampje C een sigaret roken achter het stuur. C is goed. Ze willen het roken in de auto wel gaan verbieden, maar zo ver is het nog niet. De rest is verboden!

2. Wanneer was het laatste hitterecord met 38,6 graden in Warnsveld? In 1944.

3. Vorige week was het de Vierdaagse van Nijmegen. De hoeveelste Vierdaagse was het? De 103e Vierdaagse

4. Wie is de nieuwe shirtsponsor van Vitesse? Burger’s Zoo en het Openluchtmuseum

5. Wat is de nieuwste Disneyfilm? The Lion King

Vraag 1 weet je of weet je niet, maar verder had bijna iedereen alles goed deze ronde. Alleen ‘de Russische maffia’ als shirtsponsor van Vitesse is dan weer apart zullen we maar zeggen...

1. Stephanie:
    7 augustus 2019
    Natte pakken is niet leuk.... wel een goed verhaal! Wij hebben hier Boris met oorontsteking, Thom met een allergische reactie op nectarine en een never ending story met de huurauto... het is een slapstick. Ik zal je het verhaal naar de klantenservice wel mailen.
  2. Alwin en Cécile:
    8 augustus 2019
    Ik zag het. Fingers crossed dat alles goed komt!