What happened 24 hours earlier...

4 augustus 2019 - Stony Creek, New York, Verenigde Staten

We zijn in de Verenigde Staten! Het was effe een dingetje, maar dan heb je ook wat.

We hebben net heerlijk gegeten bij een restaurantje bij een jachthaven, hier aan het meer ‘Great Sacandaga Lake’. Het weekend oftewel onze eerste week vakantie goed afgesloten. Maar... sinds het vorige verslag hebben nog wel wat meegemaakt, dus zoals dat gaat bij Suits en andere series: “what happened 24 hours earlier”... Ok, en een paar uurtjes dáárvoor.

We zijn gisteren, zaterdag 3 augustus, vertrokken uit Canada. Nog even tanken, wat boodschapjes doen en op pad. Ok, op naar de grens. Hmmm... het is druk... ok, het is zaterdag... en een Canadese feestdag... vervelend, maar het is zo. Ok, het is druk voor een tolpoort vóór de grens. Dan zal het daarna wel meevallen.

-half uur later-

Ok, tolpoort gehad, nu naar de grensovergang. Duurt weer lang, hmmm... we staan in de verkeerde rij. Yep, we staan inderdaad in de langzaamste rij... balen, maar het is niet anders.

-half uur later-

Few, nog twee auto’s!

-kwartier later-

“Goodmorning guys, where are you from?” “The Netherlands” “First time to the US?” “This trip? Yes” “Okay... let me see... you need extra visa. Please park over there and get your visa in that building. Oh, it’s very busy so there might be a line and it will take a while”. “Okay, Thanks” -wat moet je anders zeggen, met zonder paspoort-

-10 minuten later-

Auto geparkeerd bij iemand van ’customs’, sleutels afgegeven -ze nemen geen enkel risico- en in de rij gaan staan. We stonden nog niet eens in het gebouw binnen...

-uur later-

“Cécile and Aloysius” -dat zijn wij! Alle Russen en Chinezen aan de kant, it’s our turn!!!- “Okay, why do you want to go to the US”. “Holiday, it’s our honeymoon”. “Congratulations-where do you live-any business in the US-what address are you staying” “Cécile, place right hand here, now your thumb, left hand etc. etc. Toen Alwin en lang leven our Dutch citizenship -bij die Russen en Chinezen duurde het namelijk nóg langer-, zaten we met extra visa en stempeltjes in ons paspoort als bij elkaar incl. wachten pak h’m beet twee uur later weer in onze auto -zucht-.

Onze reis kon verder! Maar.... dat duurde niet heel erg lang. Klein uurtje ofzo!?

Er werd iemand aangehouden door the state police en wij konden niet naar de linkerbaan uitwijken. Geen punt, want op een gegeven moment zegt Alwin “zijn die zwaailichten voor ons?” Ik: “geen idee, we hebben toch niks verkeerds gedaan -met een hartslag die best hoog was- Die zwaailichten komen naast ons rijden of we aan de kant wilden. Shiittttttt.....

Of we de zwaailichten niet hadden gezien. Jawel, maar we hadden niet door dat die voor ons waren. Waar we vandaan kwamen. Doet de politie dat in Nederland niet? Jawel, maar dan staat er ‘stop politie’. Onze sheriff keek alsof hij water zag branden. We gokken dat hij ‘the state’ nog nooit is uit geweest en geen idee heeft dat het ook anders kan.

Ok, maar of we hem niet hadden gezien. Jawel, maar we konden niet naar links. Diepe zucht bij die kerel. Zeker ook nadat we 3x hebben moeten uitleggen waar we naartoe gingen, dat het onze honeymoon is -je weet maar nooit!- en toen mochten we met de volgende samenvatting verder:

1. Als je zwaailichten achter je ziet, aan de kant

2. Als er een auto met politie naast de kant staat, ALTIJD de linkerbaan gebruiken

...En maak dat je wegkomt...

Nou, al met al kwamen we dus 3 uur later dan gepland bij onze volgende locatie in Broadalbin. En dat is me toch een plaatje!!! ...Denk ‘Gone with the wind’, ‘North and South’... En dan ben ik Scarlett O’Hara en Alwin is Rhett Butler of ik ben Madeleine en Alwin is Orry Main, mag je zelf kiezen en zwijmel bij de foto’s.

We zitten dus in Adirondack Park en de omgeving is geweldig. In tegenstelling tot het westen, veel dennenbomen, groen en meren. Alleen beren en elanden ontbreken, maar verder klopt het plaatje.

We hebben vandaag dan ook heerlijk gecruised over toeristische routes en onze dag dus net afgesloten met een etentje aan het water. Hoe dit alles eruit ziet? Foto’s zeggen meer dan 1000 woorden.

Oja, los van ons oponthoud om in Broadalbin te komen, hebben we een kleine detour gemaakt via Mexico, Amsterdam, Verona, Rome, Barneveld en Poland*. Dus...

*Plaatsnamen die we onderweg tegenkwamen ;-)

Morgen op naar Cape Cod

**Foto’s zijn geplaatst!**

1. Inge:
    5 augustus 2019
    Wat een dag!!! Kijk weer uit naar jullie volgende reisverslag.
  2. Bas Voorzanger:
    5 augustus 2019
    Wat n goed verhaal! Heb tranen in de ogen gelachen: “Stop politie!!”... prachtig 😂 blij dat jullie weer verder konden!! 💞
  3. Carolijn:
    5 augustus 2019
    Haha, wat een verhaal. Natuurlijk moesten jullie dit weer meemaken 🤣. Maar jullie zitten nu in een prachtig gebied. Lekker genieten!!!
  4. Lies:
    Oh Cecile wat kun jij goed vertellen. We liggen in een deuk Ton en ik. 😂😆
  5. Margret:
    6 augustus 2019
    Zo! Dat lijkt meer een verhaal uit een film! Hebben jullie weer 😂 Leuk om via deze blog op afstand met jullie mee te mogen reizen.
  6. Carla:
    6 augustus 2019
    Hoe herkenbaar!! Wat een giller. En nog een extra tip.....stel geen vragen aan de politie
    Het levert hoe dan ook prachtige verhalen op! Genieten van jullie verhalen. Heeeeele fijne, stress-vrije, politievrije honeymoon verder!!

Dikke knuffel
    Carla