🎵Tatatararara tatatarara start spreading the news... 🎶

9 augustus 2019 - Central Park, New York, Verenigde Staten

We zijn in New York aangekomen. We hebben nog niet zo heel erg veel meegemaakt, maar weten dat jullie dagen opfleuren met onze verhalen, dus toch maar een kort verhaaltje. Ok... laat dat kort maar weg ;-)

We zijn vanmorgen vanuit Cape Cod naar New York gereden. De reis ging voorspoedig! Tot aan de stadsgrens....

...want toen werd het druk. Haha, jullie hadden vast iets anders verwacht.

We gebruiken hier mapsme voor de navigatie, omdat Google niet goed offline te gebruiken is. Annemieke en ik gebruikten destijds TomTom bij onze toertocht door het westen, maar dat is zóóó 2018. Oftewel, mijn TomTom is zó verouderd dat er geen updates meer voor te krijgen zijn.

Nou, mapsme is een uitdaging omdat alleen wordt aangegeven “na 450 meter verlaat” en er niet bij verteld wordt, wat-welke richting-straatnaam en alle andere info die het ietsiepietsie gemakkelijker maken op onbekend terrein. Lees: 5-8 baans snelwegen.

Deze intro was even nodig, want zelfs met wat gebreken hier en daar ‘are these two newly weds’ in één keer naar de juiste bestemming middenin Manhattan gereden. Had ik al gezegd in één keer!?

Imagine... Alwin rijdt en ik navigeer. Door het maken van een goede inschatting welke ‘lane’ we moeten hebben als onze Belgische dame van mapsme zegt “verlaat” en Alwin die vervolgens een flinke lel op de toeter geeft -the horn, maar ‘z’n horn’ klinkt een beetje raar en dubbelzinnig in het kader van onze reis, dus we houden het bij toeter-. We persen ons er tussen als “die doos van die schoolbus achter ons” ons er niet tussen laat, volgens mijn echtgenoot. En zo schieten wij soepel door het hectische NY verkeer.

Maar goed... we slingeren via the Bronx -meest gevaarlijke wijk van New York toch!? Ik heb nog niet gegoogled- Manhattan binnen en steken letterlijk(!) dit drukke stuk van New York dwars over van 1st Avenue, naar Rockefeller Plaza, naar Broadway, naar 9th Avenue om vervolgens bij ons verhuurbedrijf te komen.

De laatste twee alinea’s hebben dik een uur geduurd en Alwin’s testosteron heeft overuren gemaakt. I did LA*, but he did NY! -Klinkt ook raar, maar het is wel zo-. Ik had alleen maar klotsende oksels, omdat ik wist dat als we ergens verkeerd zouden rijden, we een heel stuk en dan écht een heel stuk om moesten rijden... door Manhattan met al die gele taxi’s, drukte, getoeter -of ‘gehorn’ wat je wil- en een man met overlopend testosteron... Maar we zijn in één keer goed gereden, had ik dat al gezegd!?

In het hotel aangekomen, hebben alleen nog maar gerelaxed. Morgen gaan we de stad verkennen en vanmiddag, ok, èn vanavond hebben we onze rooftopbar ontdekt. We hebben lekker aan de cocktails gezeten!!

New York is godsgruwelijk duur! Had ik dat al gezegd!? Daar waren we al achter gekomen bij het boeken van een hotel. Inge, ons hotel met zonder klink naar de badkamer en haperende lift bestaat niet meer...

En als je de hoofdprijs moet betalen: dan ook maar goed! Dus, Mr. and Mrs. Aaldering zitten om de hoek bij Times Square in het Hilton -ok, Doubletree by Hilton, maar het is Hilton- en hebben een heuse rooftopbar!!

Hier hebben we onze plannen gesmeed voor morgen. Dus stay tuned for the couple that makes your workday more fun! -OMG volgens mij begin ik de Amerikaanse overdrevenheid over te nemen.... of zijn het de cocktails... hmmm... you’ll never know-

*In 2012 samen met Annemieke!

1. Loes:
    9 augustus 2019
    Heerlijk heerlijk heerlijk geschreven. Zo beeldend! Alsof ik zelf achterin de auto zit bij een met-testosteron-overladen en spierballenkussende Alwin 😂
    Have fun darlings 😘
  2. Alwin en Cécile:
    9 augustus 2019
    Loes, dat spierballen kussen heeft nog net niet gedaan, maar je hebt h’m op een idee gebracht!
  3. Lies:
    9 augustus 2019
    Zit hier met Ton in de wachtkamer van de oogkliniek(vroeg hoor) stiekem en geruisloos te lachen. Heerlijk. Liefs van ons. 😘
  4. Loes:
    Ik krijg net een berichtje van Leendert met 2 tips:
    HighLine-park is een absolute aanrader, als dat nog niet op programma stond.
    En een steak bij Peter Luger eten, al 130 jaar heerlijk mals vlees!
  5. Carla:
    9 augustus 2019
    heeeerlijk verhaal weer new-weds :-) En als jullie dan er dan toch zijn....vergeet niet die helikopter rondvlucht! Mijn duurste 10 minuten EVER maar wat is er nu echt cooler dan langs de skyline van NY te vliegen met de tune van Frankie in je oor....ENJOY every NY-vibe!!
    Liefs Jos & Carla
  6. Jos:
    9 augustus 2019
    Edgar, wat ben je allemaal aan het doen? Gelukkig heb je het navigeren aan Cécile overgelaten anders had je vast meerdere rondjes gemaakt door de Bronx en was je uiteindelijk de weg gaan vragen bij de Blue Oyster (je kent het wel van Police Academy). Helaas mag Cécile dan niet naar binnen om je te komen redden :)

Heel veel plezier daar, geniet ervan. We vinden jullie blog erg leuk om te volgen.
    Groetjes M&M alias Jos und frau Von Hal
  7. Alwin en Cécile:
    9 augustus 2019
    Maurice, ik hoor net “da’s wel zo ja!”. En het enige dat Alwin nou net niet meegenomen heeft, is dat strakke leren pakje, Haha.
  8. Afke Roukens:
    9 augustus 2019
    Wat geniet ik van jullie reis en die schitterend geschreven reis verhalen. Nu NY...fantastische stad en geniet ervan !!! XXX