Elect a Clown, expect a circus

14 augustus 2019 - Washington D.C., Verenigde Staten

Oftewel gisteren en vandaag zijn we in de stad van Trump: Washington. Of zoals iemand zei toen we langs het Witte Huis kwamen “that’s where Twitter lives”.

We zijn met de trein van New York naar Washington gereisd. Dit was heel relaxed. De treinen zijn prima en het scheelde voor Alwin weer een tocht door het drukke verkeer en voor mij een hoop genavigeer -rijmt ;-) -. Via Philadelphia en Baltimore kwamen we in Washington aan en al bij het verlaten van het station hadden we allebei zoiets van “wat is het rustig hier”. Op straat rustiger dan in NL en op de stoep ook weinig mensen. Heerlijk!

Vandaag hebben we de stad ontdekt per fiets. En je raadt het al: het begon weer te regenen. Deze keer was Alwin de sjaak met een fiets met zonder spatbord en een wit t-shirt aan. We kregen poncho’s en hadden van die enorm sexy helmpjes op, dus uiteindelijk viel het mee. We hebben een fietstour gedaan en dan zijn die fietshelmen verplicht. Oja, mocht je op vakantie Nederlanders willen ontmoeten, ga een fietstour doen! Geheid dat ze in je groep zitten. Wij hebben nu al in een aantal steden met Bajabikes een fietstour gedaan en het is echt een aanrader! Op die helmpjes na dan.

We hebben alle gebouwen rondom The National Mall -of The Mall- gezien. Van het Capitool, tot het Washington Monument -The Needle-, tot het monument voor de Vietnamoorlog, tot dat van de Tweede Wereldoorlog, tot het Lincoln Monument en alle musea van het Smithsonian. En rapaparapapa: The White House! Van voren en van achteren.

Voor wie denkt uit films of boeken dat Smithsonian één museum is, heeft het mis! Wij hebben vandaag geleerd dat een zekere meneer Smithson -die niks met de VS had- na zijn dood zijn geld aan de VS heeft nagelaten. Waarom!? Geen idee. Hij had twee voorwaarden: 1. Het moest gebruikt worden voor een kennisinstituut zoals musea en 2. Het moest gratis toegankelijk zijn. Inmiddels zijn er 17 musea en een dierentuin.

We hebben deze keer geen spectaculaire verhaaltjes. Zijn niet bij Trump en Melania op de koffie geweest, niet achtervolgt door de Secret Service -waar we overigens geen foto’s van mochten maken- en hebben ook geen colonne met Trump ofzo voorbij zien scheuren.

Zelfs niks spectaculairs nadat we net ‘two flights of beer’ hebben gedaan. Op aanraden zijn we naar een pizzeria in onze straat geweest en hier hadden ze ook een biermenu. Om verschillende biertjes te kunnen proeven, kon je een ‘flight’ van 4 kleine glaasjes proberen. We hebben in totaal dus 8 biertjes geproefd. Was heel lekker bij de pizza, maar niet spectaculair. Ok, wel weer genoeg om over naar huis te schrijven, Haha. En om zo in slaap te kukelen!

Morgen gaat onze laatste week van de honeymoon in en gaan we naar Curacao. Voordat het zover is, moet ik wel nog even wat punten scoren bij ‘Ren je rot’. Voor onze jongere lezers: vroeguh had je een televisieprogramma voor jongeren met Martin Brosius waarbij een meerkeuzevraag gesteld werd en je dan naar drie borden met op elk een antwoord moest rennen. Één van de antwoorden was goed en dan had je een punt.

Wij doen dit nu als we op de lift staan te wachten op onze verdieping. We hebben er drie en degene die goed gokt welke lift komt, krijgt een punt. Het is nu 3-1 voor Alwin.... Zoals jullie zien, vermaken we ons uitstekend als getrouwd stel! De gezichten van de anderen bij de lift maken het compleet als de een toch nog snel van lift 2 naar 3 wisselt en de ander blijft staan bij 1, Haha. Als ik het schrijf, denk ik dat je erbij geweest had moeten.

Anyway, morgen gaan we the US of A verlaten. Tot in Caribisch Nederland.

1. Stephanie:
    14 augustus 2019
    Geweldige verhalen! Ik was gisteren al teleurgesteld omdat ik niets in mijn mailbox had. Vandaag werd het weer dubbel en dwars goedgemaakt!!! Geniet nog even!
  2. Alwin en Cécile:
    14 augustus 2019
    Haha. We proberen elke dag iets te schrijven, maar soms lukt dat niet. Maar... Ben gerust Alwin zit me op tijd achter mijn broek aan om ‘aan de verwachtingen van het thuisfront’ te voldoen. We gaan zo vliegen en dan heb ik ruim de tijd om iets afsluitends over de VS op papier te zetten ;-)
  3. Stephanie:
    14 augustus 2019
    Als het niets wordt als coach Kun je altijd nog boeken gaan schrijven 😂😂😂😘
  4. Loes:
    15 augustus 2019
    Heerlijk weer! En al waren er geen foto’s geweest, ik had toch een geweldig beeld gecreëerd in mijn hoofd van jullie met een helmpje. Ik zeg: ook gewoon in Ernem doen 🤪