Downtown Toronto

31 juli 2019 - Toronto, Canada

We verblijven op zich in een prima buurt. De Canadese Funda geeft aan dat de huizen hier gemiddeld boven de $1.000.000 liggen, maar toch is het een beetje armoeiig. De elektriciteitskabels gaan nog boven de grond, de straten zijn heel slecht, de stoep is mwah en de hoofdstraten om onze wijk heen, zien er een beetje vervallen uit. We waren dus heel benieuwd naar downtown Toronto oftewel het centrum.

Als je in het centrum uit de metro stapt, sta je meteen tussen de wolkenkrabbers. Minder heftig dan New York, maar je voelt aan alles dat dit een wereldstad is. Het is heerlijk om door de straten te slenteren, want naast deze wolkenkrabbers staan gewone rijtjeshuizen. Heel typisch.

Dat het toch op New York lijkt, blijkt wel uit de brandweerwagens die langs scheuren, van dezelfde soort politie op straat en niet onbelangrijk, omdat Suits hier wordt opgenomen!! Voor degenen die deze Netflix hit met Meghan Markle nog niet kennen: gaat dit zien, gaat dit zien!

We liepen door de stad en ik dacht “toch even aan mijn collega Denise vragen, waar het ook alweer opgenomen wordt”. Het was twee straten verderop ofzo, dus we zijn even langsgelopen voor een fotootje en ook maar meteen bij de overburen een biertje gedronken. In die zaak is ook pas een scène opgenomen, dus voor de oplettende kijker: ’Mercatto’. Hebben wij op het terras gezeten ;-)

Anyway, je bent niet in Toronto geweest als je de CN Tower niet hebt bezocht. Wij dus ook. Ik deed al in mijn broek bij Empire State Building -die staat binnenkort nog een keer op programma by the way- maar de CN Tower is nog een maatje hoger -joepie-.

Inge Peeters, jij kunt je meteen mijn gezicht voorstellen toen we met de lift naar boven gingen en deze he-le-maal van glas bleek te zijn... Je ziet dus letterlijk dat je bijna 400 meter opstijgt. Oja, om het plaatje compleet te maken, stonden we op een glazen plaat... OMG wat had ik snel mijn ogen dicht!! Alwin is meer een bikkel en die heeft dan ook de leukste foto’s gemaakt daar boven. Anyway, been there, done that, op naar Empire State, haha.

Als afsluiter zijn we nog naar het Distillery District geweest. Superleuke plek, waar ze van oude distellerijen hippe restaurantjes en winkeltjes hebben gemaakt. We hebben hier superlekker gegeten en uiteraard even laten vallen dat het onze honeymoon was. Het went snel als ze met een toetje met vuurwerk of kaarsjes aan komen en de dessert sherry hierbij was heerlijk. -Ik denk dat we binnenkort een vlaag van teleurstelling voelen als het vuurwerk onze tafel voorbij loopt naar iemand die jarig is ofzo-

Maar voorlopig is het nog niet zo ver.... Morgen gaan we naar Niagra Falls. Kijken hoe dat water valt -woordgrapje van Alwin-

1. Loes:
    Wat leuk! Super om jullie zo te volgen. Geniet lieve honeymooners. X
  2. Lies:
    31 juli 2019
    We reizen zo een heel beetje Met jullie mee. Liefs Pa en Lies.
  3. Katja:
    lieve Broert en Cecile,
    Wat heerlijk dat jullie zo genieten als happy honeymooners, fijn het zo een beetje mee te beleven met jullie! Xxx
  4. Inge:
    31 juli 2019
    Ja, Cecile ik herinner nog goed je gezicht op de Empire State Building😂. Veel plezier!!!
  5. Denise:
    31 juli 2019
    Haha leuke foto's! Suits fangirl ;-) Krijg meteen zin om terug te gaan naar Canada!