...2 miljoen liter water per seconde...

1 augustus 2019 - Niagara Falls, Canada

Niagara Falls. Iedereen kent het, maar wat mag je verwachten als je er nog nooit bent geweest!? Het is vet minder heftig dan Iguazu Falls in Argentinië, Paraguay en Brazilië, aldus Alwin. Ok... en toen waren we er net. Is dit het dan!? Hebben we hier bijna twee uur voor in de auto gezeten!? Twee toch wel grote watervallen, maar blijkbaar kleine jongens bij andere van dit soort wereldwonderen.

Nou, de foto’s laten zien dat het absoluut indrukwekkend was met -jawel-: 2 miljoen liter water per seconde dat naar beneden stort. EEN KABAAL!!

We hadden trouwens mazzel. Vandaag was het een relatief rustige dag. We konden vlakbij parkeren, met uitzicht op de watervallen lunchen en meteen de boot in... uhhhh... op om dit natuurgeweld van dichtbij te zien. De foto’s spreken voor zich!!

Ok, met plek 7 misschien niet de grootste waterval ter wereld -Iguazu staat op plek 2-, maar als je in de buurt bent, wil je dit niet missen. Al is het maar voor de kermis eromheen... Yep, het lijkt op een waterval in klein Las Vegas, met casino’s, een kermis en uiteraard voldoende Starbucksen en een Hardrockcafé.

Morgen trekken we verder naar Gananoque. Ik hoor je denken: “huh!?” Degene dit in 1x goed kan uitspreken, mag meedelen in onze Champagne voorraad ;-)

Oja, we zijn wel weer toe aan een nieuwe profielfoto. Welke wordt het?

Foto A vóór het gespetter of foto B met al het gespetter? Meeste stemmen gelden ;-)