🎵 Viva Las Vegas 🎶 - Part II

26 augustus 2022 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Wij zijn de nacht goed doorgekomen en de apparatuur is ook weer afgekoeld. Alwin is de samenvatting van alle voetbalwedstrijden terug aan het kijken en ik maak nog even Las Vegas af, voordat we weer doorrijden. We merken namelijk dat onze fans ongeduldig zijn…

Wat voetbal betreft; Alwin heeft allemaal van die meldingen op z’n telefoon + een internet abonnement hier, dus op héle rare tijdstippen begint zijn telefoon te piepen dat de Graafschap weer achter staat ofzo.

Maar daarvoor zijn we niet in de VS! De boel stopte er mee toen we met de Uber naar Elvis gingen. Pakken we daar de draad ook maar weer op!

Nou, wij komen bij het hotel waar de Elvis show is en worden naar een een kleine zaal voor zo’n 70 man geleid. En die ‘rondjes’, dat zijn dus  tafeltjes. We zaten tijdens de show aan een tafeltje en kregen wat te drinken -wel ook betalen uiteraard- én hadden The King dus bijna helemaal voor onszelf. Geen idéé wat we konden verwachten, maar het werd zoals gezegd een leuke show.

We kregen een King die heel goed kon zingen en ontzettend veel humor had! Ja, het was een Elvis tribute avond met respect voor de echte Elvis, maar de imitator zelf nam het niet al te serieus en had ontzettend veel humor! We hebben meegezongen en gelachen. Er zaten een aantal dames vooraan die hélemaal uit hun dak gingen en dat was geweldig om te zien. Onze Elvis speelde hier leuk op in en heeft een liedje opgedragen aan een jarige moeder die er niet bij kon zijn, alle veteranen en behoorlijk wat knipoogjes en knuffels uitgedeeld, zoals een echte ster betaamt. Alwin en ik zijn het er over eens: onze Elvis én deze show verdienen een grotere zaal!!

Na dit rock & roll geweld, ein-de-lijk The Strip op ons gemak onder de loep genomen. Bij onze eerste dag hadden we hier echt de puf niet meer voor… Maar nu hebben we the whole ‘shebang’ gezien. Van de watershow bij het Bellagio -spreek uit Belatsjo- de beroemde incheckbalie van Caesars Palace waar The Hangover is opgenomen tot de blauwe lucht en de gondels in(!) The Venitian -spreek uit Venisjen-, de restaurants van Gordon Ramsay; been there done that! Check de foto’s om te zien wat wij zagen.

Terug in ons hotel gebeurde er waar Mariëlle met smart op zit te wachten! We zijn een potje gaan gokken. Alwin en ik hadden afgesproken om gewoon voor de leuk met $50 de man te spelen bij een spel naar keuze. Hij had zijn $50 de avond ervoor ingezet bij BlackJack en uiteindelijk $10 verloren. Mijn $50 brandden nog in mijn zak… maar ik vond het een beetje spannend.

Ik heb nog nooit gegokt, op de fruitautomaat na in de kroeg bij mijn ouders, en wist niet hoe ik het aan moest pakken. BlackJack is niks voor mij, die fruitautomaten daar werden we niet wijs uit en Craps met van die dobbelstenen dat je op televisie veel ziet, is te ingewikkeld. Ik wilde dan wel Roulette proberen. Maar goed, hoe gaat dat…

Oké, ik mijn $50 aan de croupier gegeven voor chips (fiches in het Nederlands). Ik kreeg 5 stapeltjes van 10 fiches en de minimale inzet was $10. Het duurde effe voordat ik wist dat je op de buitenranden 10 fiches in een stapel neer moet leggen en op de nummertjes ook 1 fiche mag doen, maar dan wel 10x 1 fiche. Snap je h’m nog? Het is effe nadenken en dan hadden wij ook nog een cocktailtje op, haha.

Ik moet ook vertellen dat er bij de tafel een bord hing met statistieken hoe vaak zwart of rood was gevallen, welke nummers ‘hot’ waren en vaak waren gevallen enz enz. Nu ben ik handig in het analyseren van statistieken en dit heeft me aardig in de kaart gespeeld -grappige woordspeling-. Ik kon dus prima inschatten wanneer de kans op een even cijfer groter was dan oneven en of het nummer in rij 1,2 of 3 zou kunnen vallen. En bij het laatste kon je je inzet verdubbelen.

Al met al ging het erg lekker en heb ik uit eindelijk binnen een uurtje dik $100 verdiend! Voor iedereen die nu denkt, leuk heb je $50 winst, nee nee, ik heb dus mijn inzet van $50 terug + $100 WINST. Ik heb niet onze vakantie terugverdiend en er had die avond vast nog meer ingezeten, maar mijn doel was boven de $100 uitkomen en da’s gelukt. Zelfs de croupier had er lol aan dat het bij mij zo goed ging. Oké, je stopt deze ook regelmatig fiches toe als fooi, maar toch. Ik ging het lekkerst van de hele tafel en Alwin riep regelmatig ‘zo dan!’ als ik weer een stapeltje fiches kreeg toegeschoven.

Het was leuk om mee te maken en er zat een meisje aan de tafel die iedereen bij de voornaam kende en die haar ‘eigen’ vaste kleur fiches kreeg. Die ging met een fiche van $500 van tafel, maar je wil niet weten hoeveel dollar ze daarvoor heeft moeten neertellen. Ze voelde zich een hele bink, maar eigenlijk is het dan niet best met je… Het is heel makkelijk om door te spelen en meer te willen, maar wij gaan lekker van onze $100 winst genieten!! Wat we er mee gaan doen zien jullie vanzelf 😉

Wij gaan vandaag weer verder en hebben zo’n 6 uur in de auto voor de boeg. Dus…

Oja, we dachten dat het in Las Vegas warm, maar het kon nóg warmer. Hoe warm… stay tuned for our next episode.

*IMPORTANT*

Er zijn ook foto’s en filmpjes bijgevoegd van Fremont Street. Voor het beste effect: kijk ze niet op je telefoon, maar op een groter scherm.

En rapapa rapapa… we zijn over The Strip de stad uitgereden onder begeleiding van onze grote vriend Elvis! Check de video

1. Stephan en Mariëlle:
    28 augustus 2022
    Haha heel goed gedaan… de adrenaline die bij het gokken door je lichaam gaat… geweldig… en iedere euro winst is toch weer een opsteker! Misschien kan je er een keer van lunchen 😉.
  2. Stephanie:
    28 augustus 2022