Van de Naked Cowboy tot New York Bravests

11 augustus 2019 - Central Park, New York, Verenigde Staten

Daar zijn we weer! Moesten jullie de zaterdag koffie zonder een verhaaltje van ons doen. Smaakt’ie toch minder lekker hè!? We maken het goed bij de zondag brunch met 2 verhaaltjes ;-)

We waren gisteren na dag 1 NY ka-pot! Zo’n dagje in een stad die ‘never sleeps’ hakt erin! Alles bij elkaar hebben we zo’n 8,2 km. gelopen. En wij moeten zo nu en dan toch wel even slapen, dus...

Maar goed, het was dan ook een mooie dag.

Je begint hier je dag met een ontbijtje buiten de deur. Verse jus, broodje ei, cappuccino en een latte, yoghurtje, waar je maar zin hebt. Er zijn hier meer dan voldoende restaurants -pak h’m 26.000, volgens onze tourguide uit Lelystad van de hop-on-hop-off bus-. En ontbijten buiten de deur is hier heel gebruikelijk. Sterker nog, hotel met ontbijt kennen ze niet.

Na het ontbijt zijn we naar Times Square gelopen, want tja zoals gezegd, ligt dat om de hoek. Vanuit een relatief rustig hotel, naar een zeer rustige ontbijtlocatie, stonden we ineens MIDDENIN EEN HEKSENKETEL!! Had ik al gezegd dat het er druk was!? Sodeju, een mierennest met een hoop geflikker van lampjes en reclames is er niks bij. Het levert dan wel weer leuke foto’s op, dat dan weer wel.

Voor iedereen die niet bij mijn vrijgezellenfeest is geweest: ik heb van alle dames een cadeautje gekregen wat mijn relatie met de betreffende dame liet zien. Van Inge -met wie ik dus eerder in NY ben geweest- heb ik een mok gekregen met een foto van de Naked Cowboy op Times Square. Die heb ik bij mijn eerste bezoek zelf gemaakt. De Naked Cowboy is een kerel die -serieus!- elke dag tot de lunch in zijn onderbroek op Times Square te vinden is. En die loopt er 10 jaar later dus nog steeds! Mag hopen dat’ie wel een keer een schone onderbroek heeft aangedaan... Ik heb deze keer ook weer een foto gemaakt, alleen vanuit een ander perspectief ;-) Wil je meer weten, hij heeft een heuse website http://www.nakedcowboy.com.

Na Times Square werd het tijd om iets meer van de stad te zien en hoe kan dat beter dan via de hop-on-hop-off bus met onze tourguide uit Lelystad. Wij naar downtown New York en hier hebben we op het puntje van het eiland Manhattan rondgelopen. Het stukje dat ‘wij’ Hollanders ooit volgens de overlevering voor 1 dollar hebben verpatst aan de Engelsen -stelletje sukkels dat we zijn ook!-. Maar goed, ondanks dat voelde het toch als thuiskomen.

Als dagafsluiter hebben we Ground Zero gedaan. Waar de Twin Towers stonden is nu een monument. Erg indrukwekkend! Als je de namen leest van de mensen die hier zijn omgekomen, dan is er geen tijd voor gekkigheid. Op weg naar huis liepen we nog langs een brandweerkazerne. Een ‘firestation’ zoals dat hier heet en dat maakt meteen iets los. Ook hier zie je bij elke kazerne een monument voor brandweerlieden die zijn omgekomen en dan snap je waarom deze mannen en vrouwen ‘New York’s bravests’ heten.

1. Bas Voorzanger:
    11 augustus 2019
    Mocht je nog n fijn ontbijt plekje nodig hebben?! Amy’s bread! Zo fijn, verse jus, oatmeal etc. Kijk maar... op bleekerstreet vind je Magnolia bakery’s... lekkere cupcakes!! Veel plezier. X
  2. Alwin en Cécile:
    11 augustus 2019
    Dank voor de tips! Als Sex & the City fan ken ik de Magnolia Bakery ;-). Is helaas niet in de buurt, maar Amy zoeken we op ! Je hebt hier zóveel lekkere tentjes. Onze buik wordt weer goed gevuld vandaag!