Breaking news: Alwin gaat de zaak verkopen!

18 augustus 2019 - Willemstad, Nederlandse Antillen

We zijn nu drie weken op pad, eindelijk tijd om de afgelopen periode te laten bezinken en zoals zoveel mensen op vakantie, sta je dan stil bij alles wat er op dit moment in je leven speelt; waaronder werk.

We zijn natuurlijk net getrouwd, hebben een nieuw huis, ik ga een hele nieuwe move maken, en Alwin doet al een tijdje wat’ie doet: wil je dan ook niet iets anders? We hebben het er hier uitgebreid over gehad en willen jullie als onze meest intieme kring -en wie weet wanneer we jullie weer zien, daarom krijgt iedereen het tegelijk te horen- laten weten dat Alwin heeft besloten om de zaak te gaan verkopen. Jürgen is al op de hoogte en die snapt het helemaal.

Alwin is er namelijk achtergekomen dat zijn talent niet alleen bij hypotheken ligt, maar dat hij ook andere dingen in het leven belangrijk vindt. En heeft hier ontdekt dat miervrije kastjes erg fijn zijn. Er lopen hier heel veel kleine mieren rond en als je die op de juiste manier met bus Axe deo benadert, waarbij je dan roept “muerte” -geen idee waarom, maar dit moet erbij volgens onze verdelger- rennen ze allemaal weg.

Je hebt er altijd wel een paar die sneuvelen, maar dat is dan maar zo. Alwin heeft ontdekt hoe je de minste slachtoffers kunt maken om toch al het eten miervrij te houden en ziet hier wel brood in. En bijkomend voordeel: het hele huis ruikt heerlijk naar de deo! En met die plafondventilatoren wordt die lucht goed verspreid.

De enige investering is dus een paar bussen Axe deo of wellicht kun jij ons nog met een ander merk deo helpen Loes, en dan kan hij los. Alwin heeft dus besloten om mierenverdelger op Curacao te worden. En zoals een goede echtgenote betaamt, steun ik hem hier volledig in!

We blijven dus nog even, zodat Alwin zijn nieuwe idee vorm kan geven en aangezien jullie dól zijn op deze stukjes, kan ik dan nog even door gaan met schrijven. Dit besluit hebben we ook genomen door de enorme druk die we van jullie kant voelen. En aangezien we hier zelfs uit ‘niks’ inspiratie halen, moeten we wel blijven. Wij gaan er dan ook vanuit dat we louter positieve reacties gaan ontvangen van jullie!

Anyway, we hebben al twee dagen ‘rustdag’ en dat bevalt prima. We snappen nu ook waarom je normaal gesproken als pasgetrouwd stel met je honeymoon -als enige bestemming- naar de Seychellen, Bora Bora of een ander exotisch eiland gaat. Gisteren op onze ‘three week anniversary’ hebben we eens op het gemak de foto’s bekeken en nagekletst. Eerder nog geen tijd voor gehad...

Maar... ondanks onze rust, maken we hier toch nog vanalles mee. De autocorrect wil ‘vanalles’ steeds in ‘banalers’ aanpassen, maar zó erg is het nou ook weer niet.

Wat ons opvalt, is dat een oranje zwemshort hip is. Veel mannen hebben er eentje en bij voorkeur van dat felle oranje dat licht geeft in het donker. Heb je géén oranje zwemshort, dan draag je je onderbroek onder je zwemshort. Uiteraard van Calvin Klein, Tommy Hilfiger of Björn Borg. Ik vroeg of Alwin dit niet ook wilde. Hij heeft immers Calvin Klein, dus da’s hip. “Dat zit toch niet”, hoor ik dan. Dat kan en degenen die dat doen zijn ietsjes smaller in de taille dan mijn echtgenoot, dus om te voorkomen dat hij zich de hele dag ongemakkelijk voelt en dat er dan misschien ‘alvin ein’ te zien is ofzo, toch maar niet...

Last but not least: Jut en Jul zijn zonder dat ze het wisten bij #theplacetobe, #thehottestplaceever, #hiermoetjezijn, #anderestrandtentenzijnvoorlosers op Curacao uitgekomen! Toen we aankwamen zijn we even bij het dichtstbijzijnde strandtentje -die hottest place dus- iets gaan drinken. Was heel gezellig, lekker dichtbij, prima strandbedjes, lekkere lunchkaart oftewel “wij kunnen ons hier wel vermaken”. Toen hoorden we dat het Happy Hour op zaterdag er geweldig moest zijn: gezellig, pikken we mee!

Nou... het hele eiland stond zojuist om ons strandbedje! Het korps mariniers een tafel achter ons, een dj, een band en allemaal hippe mensen zoals wij! Haha. Een dolle bende daar op het strand. En heel apart om Nederlandstalige muziek te horen 1000-en km’s van huis, tussen de palmbomen, op het strand bij zonsondergang met een Amstel Bright.

Serieus! Er wordt al twee dagen gefilmd, dus het zou zomaar kunnen dat we in de promo film zitten. De écht hippe en strakke mensen werd gevraagd om te poseren. Daar horen wij dan weer niet bij, maar het was heel grappig om te zien. En waarschijnlijk komen wij goed uit de verf als opvulling zo op de achtergrond.

Morgen keert de zondagsrust weer terug en gaan wij nog één dagje relaxen...

Let op: we hebben ook weer foto’s en twee video’s bijgevoegd.

1. Stephanie:
    18 augustus 2019
    Wow... wat een nieuws zo op de vroege morgen hier in Nederland. Alwin: Wat een mooi besluit! Doe waar je gelukkig van wordt (als je ons nog maar wel ff voorziet van hypotheekadvies 😂😂😂). Geniet nog ff de komende dagen. Ik zal de reisblog missen als jullie weer in Nederland zijn. Misschien moet je overwegen, Cecile, om door te gaan als je thuis bent. Jouw verhalen zijn geweldig!!!
  2. Inge:
    18 augustus 2019
    Je schrijft inderdaad heel leuk! Zo nu en dan lees ik ze voor aan Jurgen. Je kunt er een leuk reisverslag boek van maken! Uitgeven en door naar een volgende reis samen😉
  3. Stephan en Mariëlle:
    18 augustus 2019
    Heerlijk nog even genieten lovebirds. Als de nieuwe company op Curacao goed loopt, weten wij nog wel een paar werknemers voor je Alwin 😉
  4. Alwin:
    18 augustus 2019
    Iedereen kan zich aanmelden via de nieuwe website http://www.demierenkillervancuracao.cu