1000 Islands

3 augustus 2019 - Gananoque, Canada

*Gisteren hadden we een rustdag! Voor wie ons gemist heeft.*

Om ons op te laden voor de 1000 eilanden bij Gananoque. Ok, 1864 eilanden. Wat is hier een eiland? Alles dat continu boven het water blijft, minimaal 1 m2 groot is en waar zeker wel 1 boom op staat. Dus...

We zijn vandaag met een boot tussen de eilanden doorgevaren. Heerlijk in het zonnetje, windje erbij... Ietsiepietsie ander weer dan bij jullie hebben we begrepen. Alwin en ik zijn inmiddels allebei al een beetje verkleurd :-)

De foto ‘s spreken wederom voor zich, maar stel je hebt een paar dollar over, dan is dit een fantastisch mooie plek voor een buitenhuisje in de zomer. In de winter moet je hier niet zijn, dan vriest de boel dicht, maar zo in de zomer is het hier heerlijk toeven.

Sluit je ogen en stel je voor: je houten huis / villa op de achtergrond, jacht naast je boothuis en Adirondeck chairs op het terras. Je weet wel die witte houten stoeltjes die wij ook in de tuin hebben #wijhaddenzealvoorvandaag #wijzijnhip #wijzijndetrendsettersvannummer61 #tekoopbijbol.com #jemoetzedanwelevenzelfbeitsen. Ik ga even door... wijntje erbij, iets te snacken, relaxed muziekje, zonsondergang.... -zucht- ...en dan als een malle naar binnen tegen muggen, haha.

Het is hier een mooi gebied dus en we zitten in een heel schattig dorpje. Morgen gaan we Canada verlaten en trekken we de VS in. Geen idee wat we daar aan gaan treffen. We laten ons verrassen!

Voordat het zover is, nog een paar dingen die thuis toch écht anders zijn:

- Alle prijzen worden aangegeven zonder belasting. Was ik alweer vergeten na mijn eerdere reis naar de VS. Dit is zó verneukeratief! Bij een ijsje van $6,50, komt dus nog 13% belasting bij -of een ander percentage, ook dit blijft steeds een verrassing- en dan moet je ineens $7,35 afrekenen.

- Plus minimaal 10% fooi is dan $8,09 voor dat ene ijsje.

- Alles is GROOT. Jullie denken vast “ ja duhhh het is Amerika”, maar groot krijgt toch een andere invulling als je de kleinste cola bestelt en dit een 1/2 liter is. Of ‘small fries’ net als bij de Chinees voor vier personen blijkt te zijn... Of dat je twee bolletjes ijs bestelt, waar het hele terras van kan mee-eten! Alwin en ik ‘sharen’* nu heel veel.

*is hip Engels voor delen.

- De koffie is heel vies. Ook dit had ik kunnen weten, maar toen we vanmorgen bij het ontbijt allebei slootwater kregen, hadden we zo’n naar oja-erlebnis. En de refill hebben we toen toch beleefd afgeslagen.

En dan... tot slot nog een ronde pubquiz: ronde 2 Alwin en Cécile

1. Hoe vaak is Cécile verhuisd? 16x

Van Roermond naar Herten, naar Roermond, naar Maasbracht, binnen Maasbracht (Boegspriet), naar Brachterbeek, naar Beesel, naar Rotterdam, binnen Rotterdam (Teilingerstraat), naar Liverpool, naar Beesel, naar Roermond, binnen Roermond (Begijnhofstraat), naar Rotterdam, naar Arnhem, naar Velp en als laatste weer terug naar Arnhem.

2. Wat is de eerste officiële (voor)naam van Alwin? Aloysius

3. Waar heeft Alwin Cécile ten huwelijk gevraagd? In de keuken van ons nieuwe huis / op de bouwplaats rekenen we ook goed ;-)

4. Hoe oud is Cécile volgens haarzelf? En hoe oud volgens Alwin? 28 en 37

5. Waarom is Arnhem, volgens Alwin, de hoofdstad van Nederland? Arnhem is de hoofdstad van Gelderland, Gelderland is de grootste provincie van Nederland en daarom is Arnhem eigenlijk de hoofdstad van Nederland.

Wat we ook voorbij hebben zien komen, maar we niet goedkeuren: Arnhem is de hoogste stad van Nederland, Arnhem ligt in het hart van Nederland, 8x verhuisd -is de helft-, iets met Vitesse(?), iets met het koninklijk huis(?), leeftijd Cécile is 27 -is niet goed, maar dit team krijgt wel een dikke kus!-